Blogger Widgets

29 July 2012

9 RAMADHAN

"Bukan namanya kawan seandainya susah senang tidak bersama"








*CINTA PLATONIK
bermaksud hubungan lelaki dan perempuan yang lebih dari kawan biasa, ada unsur kasih sayang tapi unsur tarikan seksual tu tak wujud, means hubungan mereka sangat rapat, tapi takda niat untuk couple.

mungkin kita penah bercinta or couple. tetapi ia hanya suatu ketika dahulu. kini ia hanya wujud dan bertukar sebagai sahabat atau lebih dikenali cinta platonik. sahabat yang terbaek adalah sahabat yang mampu bersusah senang bersama sama. sahabat yang mampu membawa kita ke arah kebaikan. terima kasih awak.

                    
                           ditujukan khas untuk kepada cinta platonik saya.


*SAHABAT KAWAN DAN TEMAN

Semua orang didunia ada sahabat kan?mustahil kita tidak ada sahabat walaupun seorang..Apa makna sahabat? Bagi saya,sahabat merupakan antara orang yang paling dekat dihati kita.Tanpa mereka,siapa jugalah kita kan? berikut saya senaraikan sikit antara hadis Nabi SAW berkenaan dengan makna sahabat;


"Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya." (Hadis riwayat al-Hakim)

Sahabat, kawan dan teman adalah keluarga kedua. mereka la yang sering menjadi emak, abah, abang kakak dan adik. mereka juga yang akan menjadi doktor disaat kita sakit, menjadi tukang masak disaat kita lapar. hargai la mereka. sesungguhnya terlalu susah untuk mendapat sahabat yang bole menjadi keluarga kedua kita. SAYA SAYANG MEREKA HINGGA AKHIR HAYAT !


Video ini sekadar renungan bersama, HARGAILA SAHABAT sekeliling anda :)

                  


No comments:

Post a Comment